Tips tingkatkan selera makan anak - BONUS anak lebih pintar dan ceria


Anak takdak selera makan? Suap pun tak mau? Jenuh ligan...suap 2-3 mulut saja, pastu dah tak mau. Pening kan?

Sebelum saya cerita lebih panjang, cuba ibu kenalpasti dahulu apakah penyebab anak ibu tak mau makan. Adakah anak ibu:


  • Leka main sampai takdak masa, takdak hati nak makan.
  • Picky eater...asyik memilih makanan saja.
  • Junk food sebelum real meal. Ibu beri anak ibu makan makanan rapu sebelum makan yang proper. 

Ok, kat sini saya nak cadangkan beberapa cara yang boleh bantu ibu atasi masalah anak tak mau makan ni. 
  • Ibu buat jadual waktu makan. Bila masa dia patut main, bila dia patut makan. Buat jadual makan tu biar betul-betul masa dia lapar. 
  • Ibu kena kreatif bila masak dan hias makanan bagi lawa-lawa. Yang ni memang agak mencabar. Ibu boleh google cara-cara hias dan macaman nak cantikkan food masa plating tu. Ala-ala master chef gitu.
  • Ibu cuba pelbagaikan menu. Sekali sekala masak lasagne ka, spagettie, western food sikit... 
  • Jangan offer junk food sebelum real meal. Sorok dulu junk food kat mana-mana biar dia tak nampak
  • Ibu boleh cuba MealShakes untuk bantu tingkatkan selera makan anak ibu. Saya sendiri dah cuba untuk anak-anak saya alhamdulillah, makan bertambah-tambah. Selain tingkatkan selera makan, Mealshake juga bantu anak elak sembelit dan kurangkan sakit sakit demam selsema, dengan izin Allah. 
  • Ibu juga boleh add-on Omegaguard untuk tingkatkan selera anak Ibu. Anak-anak saya memang kuat makan Omega terutama kak long dan falisha. Alhamdulillah...selera kak long sangat baik cumanya falisha tu on-off seleranya. Tapi takpa saya tetap akan konsisten dengan Mealshake dan Omegaguard kerana saya yakin penerimaan supplement untuk setiap anak berbeza dengan anak yang lain. Tapi yang pastinya, falisha sangat bijak dan jarang sangat jatuh sakit. Alhamdulillah...dengan izin Allah. 


Berapa harga Mealshake ni? 

Berapa harga satu botol Mealshake? Satu botol harganya RM113.75. Atau kalau ibu nak lebih jimat dan murah.... ibu boleh jadi ahli shaklee untuk mendapat penjimatan sehingga 20% ke atas pembelian semua produk Shaklee. Ibu hanya perlu hubungi saya dan saya akan daftarkan ibu sebagai ahli Shaklee secara online. Ibu hanya perlu bayar Rm75 sebagai membership fee seumur hidup. Ibu tak perlu beli produk Shaklee beribu-ribu untuk menjadi ahli Shaklee. Atau pun juga  boleh menjadi ahli Shaklee secara PERCUMA. Macam tu ye? Hubungi saya tau nanti saya ceritakan segala-galanya.   

Ok, saya berminat nak cuba Mealshake ni. Kat mana saya boleh beli? 

Boleh hubungi saya terus dengan menghantar SMS / Call  ke 0164048891 atau ibu juga boleh WhatsApp ke no berikut :
Saya sendiri, Nor Hanim +974 55273585 atau 
Puan Rohana 019 4777736

ATAU

Ibu boleh order sendiri dengan menggunakan kredit kad atau debit kad anda dengan KLIK pada link di bawah. Tak perlu susah susah nak PM/WhatsApp/SMS dan tunggu saya nak reply lagi. Semua di hujung jari anda:
Kami sangat mementingkan perkhidmatan selepas jualan. Setiap pembelian produk Shaklee dari kami, kami akan pastikan anda mendapat khasiat yang optimum dengan cara pengambilan supplement yang betul. Anda tak perlu pening-pening lagi mencari dan bertanya dengan agent Shaklee yang lain untuk mengadu masalah anda. Group kami mempunyai pakar-pakar yang sedaya upaya akan cuba menolong masalah anda. 


✉ PM ke : www.facebook.com/messages/SouqVitamin 
SMS / Call : 0164048891
☎ WhatApp : +974 55273585 
Email : minahron@gmail.com 
souqvitamin.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...