Turunkan Kolestrol Secara Semulajadi Dengan PHYTOCOL-ST Shaklee

Saiz badan seseorang tidak menjaminkan kadar kolestrol di dalam badan kita. Orang berbadan kecil pun ada yang mempunyai masalah kandungan kolestrol yang tinggi. Statistik menunjukkan lebih 6 juta rakyat Malaysia mempunyai masalah kolestrol ni. Ramaiiii tu...

Apa risiko kolestrol tinggi? 

Kadar kolestrol yang tinggi menyebabkan salur darah kita tersumbat dan penyebab kepada sakit jantung dan juga angin ahmar atau stroke. Selain itu antara risiko lain ialah penyebab kepada penyakit hati, tekanan darah tinggi dan juga masalah ketidaksuburan.

Antara faktor-faktor penyebab kolestrol yang tinggi adalah :

1. Tabiat pemakanan yang tidak seimbang
2. Perokok
3. Minuman keras
4. Tekanan hidup
5. Hati yang tidak sihat

Tahukah anda, mengikut saranan American Heart Association, seorang individu normal hanya patut mengambil kolestrol tidak lebih dari 300mg sehari. Manakala pesakit jantung, tidak boleh mengambil lebih dari 200mg sehari.

Mari kita tengok kadar kolestrol dalam pemakanan kita.




Haaa...tudia..tu makanan kebiasaan rakyat Malaysia tu kan? 942 mg vs 300mg.  Berganda-ganda punya terlebih mg. Overdose kolestrol pulak. Tak hairanlah kenapa ramai rakyat Malaysia yang mempunyai masalah sakit 3 serangkai ni. 

Macamana caranya nak kawal kandungan kolestrol dalam badan?

Antara cara yang boleh diamalkan untuk mengawal kandungan kolestrol dalam badan kita ialah :
1- mengamalkan pemakanan yang seimbang bersama dengan makanan yang tinggi serat.
2- mengambil asid lemak omega-3. Shaklee menawarkan OmegaGuard sebagai sumber minyak ikan terbaik yang mengandung omega-3.
3- mengawal berat badan bagi mereka yang obes.
4- mendapatkan nasihat doktor untuk ubat menurunkan kadar kolestrol

Atasi masalah Kolestrol secara semulajadi

Lebih dari 80 kajian telah menunjukkan Fitosterol dapat membantu menghalang kolestrol daripada diserap dalam darah dan dapat membantu menurunkan kadar kolestrol LDL. 



Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH) mengesyorkan penambahan 2000mg FITOSTEROL ke dalam diet harian anda untuk merendahkan paras kolestrol secara semulajadi. Untuk mendapatkan 2000mg FITOSTEROL secukupnya setiap hari, anda perlu mengambil 200 batang lobak merah, 70 keping roti gandum dan 425 biji tomato.. Wahhhh mampu kah? Tapi, anda tak perlu risau kerana Shaklee menawarkan produk terbaru yang dapat membantu mengawal kandungan kolestrol dalam salur darah, iaitu PHYTOCOL-ST yang dapat membekalkan 200mg FITOSTERIL anda yang diperlukan setiap hari seperti yang disarankan oleh Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH). 

Istimewanya PHYTOCOL-ST

Selain berkesan, antara keistimewaan PHYTOCOL-ST ialah :

- Tiada perisa, pewarna, pemanis atau pengawet tiruan
- Semestinya HALAL. 



Dapatkan satu botol untuk anda hari ni sebagai persediaan untuk anda yang nak makan macam-macam di bulan puasa dan di hari raya nanti. Hubungi saya untuk mendapatkan satu botol untuk anda. Tapi, sekiranya anda nak order sendiri secara online, boleh jugak. KLIK saja pada link di bawah. Tak perlu SMS, WhatsApp, PM saya lagi. Dalam masa 3-4 hari barang akan sampai, InsyaAllah. Selepas barang dah dapat kat tangan, sila hubungi saya untuk konsultasi PERCUMA ya!

KLIK DI SINI ----->> ORDER : PHYTOCOL-ST




Fb Nor Hanim Abu Hassan
✉ PM ke : www.facebook.com/messages/SouqVitamin 
✉ SMS : 0166671227
☎ WhatApp : 0198558422 / +974 55273585 
Email : minahron@gmail.com 
souqvitamin.blogspot.com


No comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...