Jadi ahli Shaklee : 'Healing Crisis' versi saya yang unik

Alhamdulillah, selesai sudah coaching dengan anak-anak shaklee saya semalam. Ini baru episod pertama. Akan datang lagi episod - episod seterusnya dalam membantu anak-anak shaklee saya berjaya bersama-sama dengan saya. Memang tugas saya untuk memastikan anak-anak shaklee saya yang ingin serius berniaga, faham konsep marketing Shaklee dan bagaimana tips untuk berniaga.  

Berbalik kepada tajuk entry saya "Jadi Ahli Shaklee : 'Healing Crisis' versi saya". Sebelum itu mari kita tengok apa itu healing crisis atau bahasa melayunya krisis pemulihan? 

Sesetengah orang akan melalui suatu jangkamasa penyesuaian apabila mula mengambil supplement. Simpton-simpton ini kelihatan seperti penyakit tetapi sebenarnya tidak. Ianya hanya tidak balas oleh tubuh kita kerana kekurangan khasiat disebabkan tabiat pemakanan kita. Apabila makanan berkhasiat dibekalkan dengan mengejut oleh supplement, krisis pemulihan terjadi. 

Sewaktu jangkamasa penyesuaian, ada kemungkinan anda berasa pening-pening, extra lapar, badan terasa letih, sakit-sakit badan dan seperti nak demam. Biasanya hanya akan terjadi beberapa hari bergantung kepada tahap kandugan toksin dalam badan. Toksin-toksin ini berpunca daripada sisi-sisa, bahan berkimia, lemak, stress, diet tak seimbang, kurang tidur, antibiotik dan pengambilan ubat-ubatan. Supplement membantu tingkatkan sistem imun, detoksifikasi serta pengawalan organ-organ kita. 

Dalam masa krisis pemulihan ini, apa yang hanya perlu buat ialah relax, minum air secukup nya, berehat secukupnya dan  lebihkan makan sayur dan buah-buahan. Jangan panik dan cepat putus asa. Bersabar!



Eh apa kaitannya jadi ahli shaklee dengan healing crisis? 

Kalau nak tahu healing crisis yang saya alami bukan sahaja lepas makan supplement, tapi juga selepas jadi ahli Shaklee dan bila bertekad nak serius dengan menjual Shaklee heheheh...apa healing crisis versi saya tu?

1. TAKUT-TAKUT 
Mula-mula tu takut nak promote dan share apa yang saya suka pasal Shaklee. Takut orang tak beli. Takut kawan unfriend ke,  kawan dah tak nak kawan ke. 

2. MALU
Malu kat rakan-rakan fb sebab saya jual Shaklee. Malu kat kawan-kawan yang saya terlibat dengan MLM.

3. PENING
Kepala saya asyik pusing kerana memikirkan macamana nak beranikan diri untuk start promote dan share kebaikan Shaklee di FB dan blog. 

4. BADAN RASA NAK DEMAM
Rasa nak demam bila excited sangat dapat order yang pertama hihihihi

5. SAKIT-SAKIT BADAN
Sakit-sakit badan sebab dok update blog , fb sambil nyusu baby dan sambil dukung baby. 

Haa...itulah 'healing crisis' saya sebelum ini. Banyak sangat 'toksin-toksin' dalam badan dan minda. Sekarang tidak lagi! Dengan bersama-sama group Shaklee saya, saya lebih berani, dah tak malu, lebih berstrategy, lebih bersemangat dan sangatttt happy apa yang saya buat sekarang. Alhamdulillah... Mari bersama-sama group saya. Saya akan bantu hilangkan semua healing crisis ni. Anda pasti merasa sama seperti yang saya rasa. 


Jadilah ahli Shaklee dan anda ada peluang untuk menjana income hanya dari rumah!

Hubungi saya sekarang!

✉ PM ke : www.facebook.com/messages/SouqVitamin
☎ WhatApp : +974 55273585
Email : minahron@gmail.com 
souqvitamin.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...