Tips Kurus Untuk Ibu Menyusu

Tahu tak ibu-ibu sekelian, bila anda menyusukan bayi anda susu badan sepenuhnya, sekurang-kurangnya 500 kalori sehari akan terbakar! Masyaallah...Hebatkan?  Tak perlu exercise pun!. 

Semua ibu-ibu yang baru bersalin mesti nak kurus semula dan kembali langsing seperti sebelum mengandung. So, tak perlu risau lagi. Nak kurus dan langsing dengan hanya menyusukan bayi anda secara eksklusif. 

Dengan pembakaran lebih daripada 500 kalori sewaktu menyusukan bayi, anda seperti melakukan aerobik selama 2 jam setiap hari. Malah, satu kajian yang diterbitkan dalam Jurnal Persatuan Pakar Pemakanan Amerika mendedahkan penyusuan susu ibu berupaya membakar lemak di sekitar pinggul dan punggung dengan berkesan.

Masalah Ibu Menyusu yang Cuba Kurangkan Berat Badan

Akan tetapi ada juga antara ibu-ibu menyusu mendapati berat badan mereka susah nak turun walaupun menyusukan anak secara eksklusif. Berikut adalah antara masalah yang sering dihadapi oleh ibu menyusu yang sedang cuba untuk mengurangkan berat badan :

1. Susu badan berkurang kerana terlalu menjaga makan / diet dan mengamalkan pemakanan yang tak seimbang.

2. Asyik lapar dan kerap makan terutamanya selepas menyusu kerana kalori telah dibakar.

3. Tak pandai / sukar menjaga nafsu makan.

4. Makan makanan yang mempunyai jumlah kalori yang lebih dari tenaga yang diperlukan yang akhirnya bertukar menjadi lemak.

5. Kurang pasti diet yang sesuai diamalkan supaya tidak menjejaskan kesihatan ibu dan pengeluaran susu.


Tips Ibu Menyusu Kurus Tapi Susu Masih Banyak.

Saya kongsikan di sini cara-caranya:

1. Wajib minum air kosong 3-4 liter sehari, kerana ibu menyusu perlukan air yang banyak untuk menghasilkan susu. Pengambilan air yang banyak juga akan memberi rasa kenyang dan kurangkan rasa nak makan.

2. Makan setakat yang perlu sahaja. Walaupun ibu menyusu tidak boleh berdiet, kerana akan menjejaskan penghasilan susu, namun ibu perlu tahu yang makan secara berlebihan akan menaikkan berat badan ibu. Yang penting, ibu haruslah mengamalkan pemakanan yang sihat dan seimbang. Boleh baca entry saya di sini >>  diet untuk ibu menyusu.

4. Kalau masih berasa lapar, amalkan pengambilan biskut, kekacang, raisins dan sebagainya secara sedikit-sedikit. 

5. Bersenam. Senaman akan meningkatkan kadar metabolisma untuk membakar lemak dan mengembalikan bentuk badan asal dengan lebih cepat.

6. Pengambilan supplemen juga membantu proses pengurangan berat badan anda. Tapi, ingat, ibu menyusu tidak boleh mengambil ubat kurus sebarangan. Anda boleh mencuba Set Kurus Shaklee yang 100% SEMULAJADI, DIJAMIN SELAMAT untuk anda dan bayi anda. Set Kurus Shaklee ni bukan pil atau ubat kurus ye, tetapi ianya adalah supplemen untuk detoks, memecahkan lemak, membina otot dan memerikan rasa kenyang yang lama kepada ibu. 

Nak tahu lebih lanjut apa set kurus shaklee untuk ibu menyusu? Boleh click di sini ye >> Set Kurus Shaklee untuk Ibu Menyusu

Jom cuba set kurus shaklee ni sebagai supplement dalam usaha ibu untuk kurus. Hubungi saya seperti di bawah untuk konsultasi dan cara pengambilan yang betul secara PERCUMA! 

Saya sarankan ibu terus jadi ahli shaklee untuk membeli dengan harga ahli yang 15-20% lebih murah dari harga biasa. Sebab saya yakin, InsyaAllah, ibu pasti jatuh cinta dengan set kurus shaklee ni dan akan repeat order. Selain itu, ibu juga berpeluang menjana pendapatan hanya dari rumah. Boleh click di sini untuk maklumat lanjut bagaimana untuk menjadi ahli shaklee. Sangat mudah tau!--> jadi ahli shaklee

Boleh hubungi saya seperti berikut. 

Fb Nor Hanim Abu Hassan 
✉ PM ke : www.facebook.com/messages/SouqVitamin 
☎ WhatApp : +974 55273585
Email : minahron@gmail.com 
souqvitamin.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...