Rawat Buasir Dengan Shaklee

Boleh di katakan kebanyakan wanita mengandung dan melahirkan mengalami masalah buasir. Saya sendiri pun ada buasir. Ia terjadi apabila kita cuba meneran najis yang keras di dalam kolon dengan kuat ketika membuang air besar. Ini akan menyebabkan kolon akan membengkak. Buasir terjadi disebabkan oleh faktor dan gaya hidup yang kurang sihat seperti tidak suka makan sayur dan buah, kurang minum air.

Lebih teruk lagi bagi golongan wanita ketika hamil kerana semasa hamil kita selalu diberikan iron tablet oleh doktor. Iron tablet ini boleh menyebabkan najis kita lebih keras dan menyebabkan kita sembelit.

Anda nak tahu yang anda kena buasir? Berikut adalah simpton-simpton yang menunjukkan confirm anda dah kena buasir.

  • Rasa sakit yang berdenyut-denyut.· Pendarahan berlaku selepas dan sebelum membuang air besar.·
  • Darah menitis dan tersembur keluar dari saluran dubur.· Dalam tempoh pendarahan ini, pesakit itu boleh mengalami kekurangan darah.
  • Ada yang tidak mengalami pendarahan, tetapi dikenali sebagai pembengkakan dubur. Bengkak ini keluar selepas membuang najis. Kadangkala untuk tempoh sementara, kurang sakit tetapi ada rasa gatal-gatal.

Berikut adalah jenis-jenis buasir yang anda patut tahu

Buasir dalaman

Kebiasaannya buasir ini tidak terasa sakit dan gatal kerana ia terletak jauh ke dalam rektum. Buasir dalaman tidak merbahaya tetapi meneran dan gangguan dari laluan najis semasa membuang air besar boleh mencederakan permukaan buasir yang getas dan menyebabkannya berdarah. Anda akan terlihat titisan darah yang berwarna merah cerah pada kertas tisu atau di mangkuk tandas. Jika keadaan ini berlaku anda perlu mendapat bantuan perubatan, kerana darah tersebut mungkin datang dari sumber lain seperti ketumbuhan atau kanser kolorektum.

Buasir Luaran
Buasir jenis ini mengakibatkan gejala-gejala seperti sakit, pedih dan gatal di dubur. Jika buasir ini tersepit (bekalan darah akan terputus), bekuan darah akan terjadi di dalamnya menyebabkan ia terasa amat sakit. Buasir jenis ini memerlukan perhatian dan rawatan perubatan. Apabila sahaja salur darah vena rektum teregang atau memberi dan terjadinya buasir adalah sukar untuk ia dibuang atau ditanggalkan sepenuhnya. Buasir ini akan berulang kembali walaupun dengan tekanan atau bebanan yang lebih ringan berbanding dengan yang dahulunya.

Ubah gaya hidup kita & cegah simptoms dengan vitamin Shaklee. Anda boleh cuba amalkan pengambilan vitamin-vitamin berikut untuk mencegah buasir anda daripada berulang lagi!. 
  • OSTEMATRIX : bantu mengurangkan sembelit dan melancarkan pembuangan air besar serta memberi keselesaan kepada anda apabila mengalami luka di bahagian dubur.
  • OMEGA GUARD : Baik untuk sendi dan otot. Pesakit buasir akan mengalami kesakitan akibat daripada tekanan otot dubur ke atas bengkak tersebut sehingga menyebabkan proses pembuangan air besar menjadi amat perit. Jadi, omega membantu untuk mengecutkan otot yang bengkak tersebut.
  • ZINC COMPLEX : Disarankan kepada pesakit buasir yang tahapnya lebih tinggi seperti keluar najis bersama darah dan membuang air besar dengan rasa yang sangat perit. zinc complex  membantu menyembuhkan luka di bahagian dalam dubur dengan lebih cepat.

Tip-tip berikut akan membantu anda:
  • Minum di antara enam dan lapan gelas air sehari supaya anda tidak ternyahhidrat.
  • Makan makanan yang berserat tinggi termasuk roti dan pasta bijirin penuh, nasi beras perang dan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran
  • Pergi ke tandas sebaik sahaja anda terasa hendak membuang air. Jika anda tunggu, najis anda akan jadi keras dan kering.
  • Cuba naikkan kaki ke atas bangku semasa anda membuang air besar. Ini boleh membantu meluaskan ruang untuk najis keluar.
  • Cuba bersenam dengan kerap walaupun anda hanya mempunyai masa dan tenaga yang cukup sekadar untuk berjalan
  • Jika anda masih sembelit selepas mencuba tip-tip di atas, anda boleh minta pakar obstetrik anda untuk mempriskripsikan julap yang selamat diambil semasa hamil. 

Untuk membuat tempahan dan mengetahui dengan lebih lanjut , anda boleh hubungi :

Nor Hanim Abu Hassan
☎ WhatApp : +974 55273585
Email : minahron@gmail.com
souqvitamin.blogspot.com


Vitamin C SR Shaklee : Kenapa orang suka sangat?

Vitamin C SR Shaklee antara product yang amat digemari oleh customer-customer saya. Stok Vitamin C SR ni mesti sentiasa ada di rumah saya. Saya pun suka Vitamin C SR ni. Sejak mengamalkan Vitamin C SR shaklee, kulit tumit saya dah tak kering dan merekah. Alhamdulillah...kurang kena selsema demam jugak. Biiznillah...



Berikut adalah antara kebaikan-kebaikan utama Vitamin C SR Shaklee: 
=====
-Sebagai antioksidan
-Mengurangkan garis halus dan kedutan pada kulit
-Mencerahkan kulit, membuat kulit sehat dan bercahaya
-Memperbaiki keadaan kulit yang kusam dan pucat
-Melindungi kulit dari radikal bebas
-Menghalang proses pigmentasi akibat sinaran UV B
-Meningkatkan penghasilan kollagen

Siapa yang perlukan Vitamin C?
===================
-mereka yang mengalami masalah sinus
-mereka yang mengalami masalah allergik yang teruk
-mereka yang menghadapi masalah jerawat batu yang teruk
-mereka yang menghadapi jerawat di tubuh badan
-mereka yang mengalami jerawat berparut dan parutnya susah kering
-mereka yang selalu kena ulcer di mulut

Mengapa ramai org suka Vitamin C Shaklee?
============================ 
-Sebotol Vit C shaklee tahan selama 6 bulan
-Harga yang AMAT berpatutan dan berbaloi2
-Sebiji vitamin C sama dengan khasiat 7 biji oren
-Terbaik dalam pasaran
-Dihasilkan dari sumbersemulajadi
-Ujian klinikal menunjukkan 2 biji vitamin C Shaklee kekal didalam darah selama 24jam.

Untuk membuat tempahan dan mengetahui dengan lebih lanjut , anda boleh hubungi :

Nor Hanim Abu Hassan
☎ WhatApp : +974 55273585


Email : minahron@gmail.com
souqvitamin.blogspot.com

How to get your toddler to eat more healthy food

Eating well gives your toddler the energy he needs to learn and grow. And it'll help him stay healthy, maintain a healthy weight, and establish good lifelong eating habits. Here are some ways to make nutritious food the most appealing choice:

Get your toddler involved

A great way to get your toddler excited about eating well is to get him involved in the family's food decisions. He's too young to help you develop menus, of course, but he'd probably love an excursion to the grocery store.
As soon as your child's old enough to manage it, ask him to hold the grocery list for you as you shop. Give him a few choices along the way: Peaches or mangoes? Peas or carrots? Graham crackers or fig bars?

Make a habit of selecting one new fruit or vegetable to try each week, keeping in mind that it may take a few tries before your child will actually eat it. Some doctors suggest that parents offer children new foods at least ten times before moving on to other healthy options.As soon as your child's old enough to manage it, ask him to hold the grocery list for you as you shop. Give him a few choices along the way: Peaches or mangoes? Peas or carrots? Graham crackers or fig bars?

Make meals and snacks fun

Enlist your toddler's help in putting toppings on a pizza or grated cheese on a casserole. Arrange carrot sticks, cherry tomatoes, and bell peppers to look like a face on his plate. Make pancakes in the shape of his initials and cut toast into a heart shape. Offer yogurt for him to dip graham crackers or fruit slices in, and outfit him with a lively placemat and dinnerware.

Go to the source

Take your toddler on an outing to an orchard, community garden, or berry farm so he can see where the food on his plate comes from. At this age he may not make the connection, but the experience might inspire him to try something he wouldn't otherwise be interested in.

Be picky about juices

Fruit juices count toward your toddler's daily fruit intake, but be particular about the kind and amount of juice you offer. Serve your toddler only 100 percent fruit juice or fruit-vegetable juice combinations. (These are full of nutrients and contain less natural sugar than many fruit juices.) Some kids even enjoy vegetable juice straight up!
If your toddler won't drink milk, you may want to try juices fortified with calcium and vitamin D. Don't offer fruit "drinks" because they may contain as little as 10 percent juice and have an array of artificial flavorings and sweeteners.
Keep in mind that even the healthiest fruit juices can easily become too much of a good thing. Juice can contribute to childhood obesity and malnourishment because a child who drinks a great deal of juice gets extra calories but not all the nutrients he needs. It can also lead to tooth decay, especially if your toddler carries around a bottle or sippy cup throughout the day.

So limit your toddler to ½ to ¾ of a cup of fruit juice each day, and use fresh fruit to meet the rest of his requirement. When he's thirsty, offer him water.

Shake and bake

Smoothies are an easy way to get fruit and other nutritious foods into your child's diet. All you need is a blender and a few simple ingredients. You can use your choice of fresh fruit, frozen fruit (such as berries or bananas), or even canned pineapple or peaches. (Strain the syrup first—or better yet, buy the kind packed in 100 percent fruit juice.)
You might want to include tofu or hard-cooked egg whites—they add protein without changing the taste or texture—and a bit of ground flax seed for extra fiber and omega 3s. Blend with fruit juice or add milk, yogurt, or frozen yogurt for a creamier drink and a dose of calcium.
Whole wheat and bran muffins are good sources of grains and fiber, and they can also be a vehicle for fruits and vegetables. Make or buy them with bananas, blueberries, carrots, pineapple, or zucchini.

Fortify but don't fool

You might try incorporating healthy foods into dishes you know your toddler likes, but don't be sneaky about it. (Even if he falls for it now, he may later feel betrayed when he figures out what's up.)
Tell him you're giving him some special pasta spirals tonight—with spinach mixed in or with broccoli and cheese on top. Better to be up-front and encourage an adventurous approach to eating from the get-go.

Make it count

Be aware of your child's nutritional needs, but don't worry—it's not hard to meet a toddler's daily requirements. A toddler only needs about 1,000 calories a day. That means a serving of vegetables is 1 to 2 tablespoons and a serving of meat is about the size of the palm of his hand. Here are some easy ways to serve up good nutrition:
A tablespoon of peanut butter spread thinly (large dollops can cause choking) on a slice of whole wheat bread and half a cup of whole milk supply your toddler with lots of protein, magnesium, zinc, fiber, and calcium.
And just one banana, half an apple, and half a cup of strawberries meet most toddlers' suggested intake of fruit for the day.

Be a good role model

As you consider all the ways of getting your toddler to eat well, remember to practice what you preach. If your child sees you eating lots of junk food or skipping meals, you can't expect him to eat properly. Make an effort to eat whole grains, fruits, and vegetables, and you and your child will both be better off.

Be upbeat

Forget the food fights. Let your toddler decide how much to eat. And don't use a sweet treat as a bribe or withhold it as a punishment.

Try to make mealtime together—at the table, not in front of the television —as enjoyable as possible, so that your child can establish a good, healthy relationship with food.

souce : babycenter.com

Fb : Nor Hanim Abu Hassan
fanpage : Souq Vitamin
email : minahron@gmail.com

Aktiviti Cuti Sekolah : Bukti Allah Itu Ada (Wujud)

Aktiviti : Simulasi, analisis dan perbincangan

Objektif : 
  1. Anak mengetahui bahawa Allah itu wujud / ada.
  2. Anak nampak bukti bahawa Allah memang wujud / ada. Menguatkan keyakinan / keimanan anak-anak tentang adanya Allah

Bahan-bahan : Air, gula pasir, gelas dan senduk


1. Ambil segelas air.

2. Masukkan sesenduk gula pasir ke dalam air dan kacau hingga larut. 

3. Tunjuk kat anak-anak apa yang terjadi dengan gula tersebut. 

4. Mak ayah boleh tanya anak-anak
  • Ada lagi tak gula pasir dalam air tu?
  • Macamana anak-anak yakin gula ada dalam gelas tu sebab dah tak nampak gula dalam air tu?
    (anak-anak boleh yakin ada gula dalam air tu sebab bila rasa air tu...rasa manis kan?)

5. Mak ayah boleh terangkan macam ni pada anak-anak :
    
Contoh : Kita memang tak nampak Allah, tapi kita boleh nampak atau rasa segala benda ciptaan Allah. Macam jugak gula yang larut dalam air tu. Walaupun kita tak nampak gula tu tapi kita yakin gula masih ada dalam air tu sebab air tu rasa manis!. 

6. Kemudian boleh ajak anak-anak fikirkan dan sebutkan apakah benda yang tidak boleh dilihat tapi boleh dirasa seperti udara, akal, arus elektrik dan kuasa graviti. 

Selamat mencuba!

Omega Guard Shaklee : Apakah faedahnya?

Kalau anda masih tercari-cari supplement yg semua ahli keluarga boleh amik...saya cadangkan Omega Guard shaklee lah. Dari anak2 berumur setaun smpailah org tua boleh amik. Banyak sangat faedah Omega 3 dalam Omega Guard nih. Memang tak rugilah kalau anda beli.

Mengapa Omega Guard Shaklee?

Shaklee dah berada di pasaran dan terbukti berkesan sejak lebih 50 tahun lalu. Omega Guard Shaklee adalah ultrapure , dibuat dengan begitu sempurna, penyulingan 3 peringkat secara semula jadi memberi manfaat asid lemak pada masa yang sama mengeluarkan sebatian berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat dalam ikan. Omega Guard dibuat dari ikan, bukan hati ikan yang boleh memberi kesan toksik.


Apa itu Omega 3?

Omega 3 adalah asid lemak yang penting (EFA), dan tidak boleh diperbuat oleh badan kita . Kebanyakan orang tak mendapat cukup omega-3, dan orang yang dalam darahnya ada mengandungi trigliserida yang tinggi perlu lebih banyak omega-3.

Asid lemak Omega-3 boleh didapati dalam minyak ikan dan tumbuhan tertentu. Minyak ikan mengandungi kedua-dua DHA dan EPA, manakala walnut, flaxseed, dan minyak zaitun mengandungi ALA. ALA ni akan diuraikan kepada EPA dan DHA, jadi ia bergantung pada tubuh juga… kalau enzim dalam badan tak berapa bagus, tak banyak lah ALA yang diuraikan. Haa… dalam Omega Guard Shaklee ada semua tu.. DHA, EPA, ALA…so, tak perlu risau

EPA penting untuk kesihatan jantung dan sendi, manakala DHA adalah penting untuk perkembangan dan fungsi otak . Manakala faedah & kepentingan Omega-3 pulak :

  • Merendahkan tahap trigliserida dalam darah
  • Mengurangkan risiko serangan sakit jantung
  • Mengurangkan risiko ritma jantung tidak normal yang berbahaya
  • Mengurangkan risiko strok
  • Melambatkan pembentukan plak atherosclerotic
  • Merendahkan tekanan darah
  • Mengurangkan kekakuan dan kelembutan sendi
  • Mengurangkan risiko penyakit jantung koronari.


Penyelidikan juga menunjukkan bahawa omega-3 menggalakkan kesihatan kardiovaskular dan membantu mengekalkan tekanan darah yang normal. Omega-3 juga menyokong otak, visi, dan fungsi sendi yang sihat.



Siapa Yang Sesuai Mengambil Omega Guard?
  • Ibu hamil
  • Ibu menyusu
  • Kanak-kanak (1 tahun ke atas)
  • Lelaki
  • Warga Emas
  • Mereka yang mengalami darah tinggi, kolesterol tinggi, diabetes
  • Mereka yang mementingkan kehidupan sihat


Dapatkan Omega Guard anda hari ni dari saya… Minyak ikan terbaik, bebas bahan kimia, dan semestinya halal!

Hubungi saya untuk harga yg paling istimewa

PM hanim or wassap di +974 55273585 untuk order
Fb : Nor Hanim Abu Hassan
fanpage : Souq Vitamin
email : minahron@gmail.com

Omegaguard Shaklee : Kenapa ikan laut air dalam?

Pada tahun 1970, seorang saintis Amerika, pemenang Nobel Price, telah menemui satu rahsia : Penduduk Eskimo yang hidup dalam persekitaran yang berbeza mempunyai tahap kesihatan yang berbeza. 

Orang eskimo yang hidup di Greenland, Denmark yang bekerja sebagai nelayan tidak menghadapi masalah sakit jantung, lelah, tekanan darah tinggi, dan kencing manis. Manakala, kaum Eskimo yang menetap di Amerika Utara, yang bekerja sebagai pemburu, dan makanan utama mereka ialah daging yang mengandungi banyak kolestrol, menghadapi banyak masalah kesihatan yang berkaitan dengan jantung. 



Penyelidikan lanjut mengenai ikan air laut sejuk menunjukkan : ikan dari air laut mengandungi asid lemak tidak tepu yang sangat tinggi, iaitu EPA dan HDA yang boleh merendahkan lemak dalam darah, menurunkan pengumpulan platlet darah dan melambatkan pembentukan thrombus, merawat penyakit lelah dan alahan kulit dengan berkesan. 

Mak saya sudah lama cinta dengan Omegaguard. Boleh baca testimoni mak saya di sini

Antara khasiat lain Omegaguard Shaklee adalah penting untuk perkembangan otak anak2 anda. Boleh baca detailsnya di sini --> Omegaguard Shaklee terbaik untuk anak-anak anda

Omegaguard Shaklee jugak adalah supplement terbaik untuk :
1. Kesihatan sendi dan tulang
2. Untuk kuruskan badan
3. Tingkatkan sistem pertahanan badan
4. Kesihatan lelaki dan wanita
5. Untuk ibu2 yang hamil
6. Untuk masalah buasir




Belum cuba, belum tahu. Hubungi saya untuk tempahan Omegaguard anda sekarang!

PM hanim or wassap di +974 55273585 untuk order
Fb : Nor Hanim Abu Hassan
fanpage : Souq Vitamin
email : minahron@gmail.com

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...