Selera bertambah lepas ambil vitamin?

Saya pernah di tanya beberapa org pelanggan saya kenapa selera dia jadi makin bertambah lepas mengamalkan shaklee? 

Ok, macam ni ye. Vitamin bukan macam makanan biasa, ia dalam bentuk dos yang pekat di mana badan perlu mencairkan nutrien ini untuk mudahkan pengangkutan dan penyerapan. Sebab itu setiap kali saya menjual shaklee pada pelanggan2 saya, saya akan sarankan minum AIR KOSONG 3 LITER SEHARI.  Bayangkan kalau kita biasa kacau 1 sudu gula dalam 1 cawan air.. bila kita tambah lg 3 sudu gula, kita perlukan lebih banyak air supaya gula melarut dgn sempurna, dan air kita tak manis sangat.

Bila kita tak minum cukup air kosong makanya sel tubuh kita akan 'dahaga' lalu ia akan hantar isyarat ke otak. Tetapi, isyarat dari sel yang dahaga itu diterima oleh otak sebagai 'lapar'. Maka otak pulak menghantar 'pesanan' kat sistem badan kita supaya mencari makanan.. Jadi, sebelum terima 'pesanan' tersebut, elok lah kita bersiap sedia dengan botol air kat sebelah supaya otak tiada peluang nak hantar 'pesanan' yg salah itu.



Kalau air yang secukupnya di ambil sepanjang pengambilan vitamin, InsyaAllah.. tiada masalah selera makan bertambah sepanjang anda mengamalkan vitamin

Jadi... pesanan yg betul di sini ialah minum air sekurang2nya 3 liter sehari untuk memudahkan vitamin2 diserap oleh badan kita. Hasilnya tubuh kita akan terasa lebih sihat, bertenaga, ceria dan cantik!..InsyaAllah


PM hanim or wassap di +974 55273585
Fb : Nor Hanim Abu Hassan
fanpage : Souq Vitamin
email : minahron@gmail.com

No comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...