Set pantang shaklee: baru 2-3 minggu pantang dah travel jauh?

Bila menetap di luar negara, sebagai seorang isteri dan ibu kena lah bersedia dengan bermacam2 ketidakpastian i.e. 'uncertainty' maklumlah berada jauh dari sanak saudara. Nak mintak tolong apa2 pn susah. Hanya mengharapkan belas kasihan kawan2. Alhamdulillah kawan2 di doha semuanya osem dan tak berkira dlm hal tolong menolong. Syukur pada Allah dipertemukan dengan kawan2 sebegini.  



Antara pengalaman dan cabaran saya semasa menetap di negara luar ni ialah ketika hendak melahirkan. Membuat pilihan samada nak bersalin di malaysia atau bersalin di doha shj. Sebenarnya tak kisah bersalin di mana tetapi perlu membuat persediaan dan perancangan yg teliti. Bagi yg nak bersalin di Doha, nk pilih bersalin kt hospital mana, doctor mana, passport baby, permit, sapa nak jaga baby, etc. Dan yang nak balik bersalin di Malaysia pulak, nak bersalin hospital mana, bila nak kena travel balik, budak2 sekolah, ponteng sekolah (kalau pilih nak bersalin kt malaysia), cuti suami, dan macam2 hal lagi lah yg perlu diperincikan. Bagi saya, yang memilih untuk planned c-section (kenapa ye? nak cerita kat sini panjang lebar le plak. Boleh PM saya personally. nnti akan diceritakan semuanya ;)), maka saya ambil keputusan untuk pulang dan bersalin di Malaysia sebab senang ada kakak, abang, boleh mintak tolong apa2. Mcmana dgn budak2? Nak tinggal ke, nak ponteng sekolah ke, 2 bulan lebih jgk tu. Kena tgk airline rules untuk preggy jgk. Mana boleh terbang sesuka hati bila dah sarat. Semua benda nak kena fikir. Tapi, perancangan Allah Maha Hebat. Ditakdirkan due date saya jatuh pada cuti summer budak2.. juga cuti hari raya ketika itu. Maka angkut lah semua anak beranak balik ke malaysia. Kami bercuti selama lebih 2 bulan. Ok..dipendekkan story, saya bersalin 5 hari sebelum raya dan perlu balik semula dua minggu lepas raya (sebab suami kerja dan anak2 perlu sekolah semula).  Errkk... masih dlm pantang ketika itu. Takut jugak parut luka pn belum sembuh elok lagi. Tapi usaha+tawakal+doa, alhamdulillah, semua berjalan lancar. 


Saya mula ambil set vitamin shaklee masa saya 3rd trimester. Semasa pantang saya continue je dengan set pantang pulak. Alhamdulillah, pengambilan set pantang ni sedikit sebanyak membantu saya mengurangkan rasa letih, stress, meroyan dan luka sembuh dengan cepat semasa pantang. Selain set pantang shaklee, saya juga ambil pati ikan haruan dan sup ikan haruan. Biiznillah, luka bekas c-section cepat sembuh dan tiada apa2 masalah. Alhamdulillah...  






Lain pulak cerita kawan saya sorg ni. Memang pengguna tegar shaklee kott... bersalin di Doha...hari ke 20 pantang balik ke Malaysia... kita hayati sama2 cerita beliau 



"Best betol set pantang shaklee nih, mak sedara senyap senyap bgtau org yg dtg melawat, "dia nih kat hospital ja tidoq ataih katil, blk ghumah dah x mcm org baru lepaih branak".. hehehe, patut bkn ke umor lg byk, lg rasa badan lemah time pantang, nih jd magik plak, badan rasa lg best lg energetic anak no 3, anak 1st dulu lemah jerrr, alhamdulillah, dgn ambik set pantang shaklee sy cukup fit utk fly balik dari doha ke kl (transit kat colombo) seawal 20 hari dlm pantang, 3 airport jugak la tawaf.. mula mula konon nk amik wheelchair, tp rasa over plak sbb elok jek pun, x mcm org sakit..(kalau amik wheelchair takkan nk pi soping kt dutyfree kottt) huhu.. baby pun sgt ok, x meragam, mak dia pun sehat.. mmg best sgt dgn set nih, xyh nk merebus2 pahit2 bagai nk telan jamu, semua in tablet.. kalau ada rezeki no 4 (oopssss) amik lg set shaklee, even skarang tgh breastfeed pun amik set shaklee, bestttt terbaekkk.".


Bagi sesiapa yg ingin tahu apakah set pantang shaklee tu, boleh click di sini >> 

set pantang shaklee part 1
set pantang shaklee part 2

atau nak short cut boleh ja PM saya. Hubungi saya di : 


PM hanim or wassap di +974 55273585
Fb : Nor Hanim Abu Hassan
fanpage : Souq Vitamin
email : minahron@gmail.com

No comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...