Rawat Buasir Dengan Shaklee

Boleh di katakan kebanyakan wanita mengandung dan melahirkan mengalami masalah buasir. Saya sendiri pun ada buasir. Ia terjadi apabila kita cuba meneran najis yang keras di dalam kolon dengan kuat ketika membuang air besar. Ini akan menyebabkan kolon akan membengkak. Buasir terjadi disebabkan oleh faktor dan gaya hidup yang kurang sihat seperti tidak suka makan sayur dan buah, kurang minum air.

Lebih teruk lagi bagi golongan wanita ketika hamil kerana semasa hamil kita selalu diberikan iron tablet oleh doktor. Iron tablet ini boleh menyebabkan najis kita lebih keras dan menyebabkan kita sembelit.

Anda nak tahu yang anda kena buasir? Berikut adalah simpton-simpton yang menunjukkan confirm anda dah kena buasir.

  • Rasa sakit yang berdenyut-denyut.· Pendarahan berlaku selepas dan sebelum membuang air besar.·
  • Darah menitis dan tersembur keluar dari saluran dubur.· Dalam tempoh pendarahan ini, pesakit itu boleh mengalami kekurangan darah.
  • Ada yang tidak mengalami pendarahan, tetapi dikenali sebagai pembengkakan dubur. Bengkak ini keluar selepas membuang najis. Kadangkala untuk tempoh sementara, kurang sakit tetapi ada rasa gatal-gatal.

Berikut adalah jenis-jenis buasir yang anda patut tahu

Buasir dalaman

Kebiasaannya buasir ini tidak terasa sakit dan gatal kerana ia terletak jauh ke dalam rektum. Buasir dalaman tidak merbahaya tetapi meneran dan gangguan dari laluan najis semasa membuang air besar boleh mencederakan permukaan buasir yang getas dan menyebabkannya berdarah. Anda akan terlihat titisan darah yang berwarna merah cerah pada kertas tisu atau di mangkuk tandas. Jika keadaan ini berlaku anda perlu mendapat bantuan perubatan, kerana darah tersebut mungkin datang dari sumber lain seperti ketumbuhan atau kanser kolorektum.

Buasir Luaran
Buasir jenis ini mengakibatkan gejala-gejala seperti sakit, pedih dan gatal di dubur. Jika buasir ini tersepit (bekalan darah akan terputus), bekuan darah akan terjadi di dalamnya menyebabkan ia terasa amat sakit. Buasir jenis ini memerlukan perhatian dan rawatan perubatan. Apabila sahaja salur darah vena rektum teregang atau memberi dan terjadinya buasir adalah sukar untuk ia dibuang atau ditanggalkan sepenuhnya. Buasir ini akan berulang kembali walaupun dengan tekanan atau bebanan yang lebih ringan berbanding dengan yang dahulunya.

Ubah gaya hidup kita & cegah simptoms dengan vitamin Shaklee. Anda boleh cuba amalkan pengambilan vitamin-vitamin berikut untuk mencegah buasir anda daripada berulang lagi!. 
  • OSTEMATRIX : bantu mengurangkan sembelit dan melancarkan pembuangan air besar serta memberi keselesaan kepada anda apabila mengalami luka di bahagian dubur.
  • OMEGA GUARD : Baik untuk sendi dan otot. Pesakit buasir akan mengalami kesakitan akibat daripada tekanan otot dubur ke atas bengkak tersebut sehingga menyebabkan proses pembuangan air besar menjadi amat perit. Jadi, omega membantu untuk mengecutkan otot yang bengkak tersebut.
  • ZINC COMPLEX : Disarankan kepada pesakit buasir yang tahapnya lebih tinggi seperti keluar najis bersama darah dan membuang air besar dengan rasa yang sangat perit. zinc complex  membantu menyembuhkan luka di bahagian dalam dubur dengan lebih cepat.

Tip-tip berikut akan membantu anda:
  • Minum di antara enam dan lapan gelas air sehari supaya anda tidak ternyahhidrat.
  • Makan makanan yang berserat tinggi termasuk roti dan pasta bijirin penuh, nasi beras perang dan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran
  • Pergi ke tandas sebaik sahaja anda terasa hendak membuang air. Jika anda tunggu, najis anda akan jadi keras dan kering.
  • Cuba naikkan kaki ke atas bangku semasa anda membuang air besar. Ini boleh membantu meluaskan ruang untuk najis keluar.
  • Cuba bersenam dengan kerap walaupun anda hanya mempunyai masa dan tenaga yang cukup sekadar untuk berjalan
  • Jika anda masih sembelit selepas mencuba tip-tip di atas, anda boleh minta pakar obstetrik anda untuk mempriskripsikan julap yang selamat diambil semasa hamil. 

Untuk membuat tempahan dan mengetahui dengan lebih lanjut , anda boleh hubungi :

Nor Hanim Abu Hassan
☎ WhatApp : +974 55273585
Email : minahron@gmail.com
souqvitamin.blogspot.com


Vitamin C SR Shaklee : Kenapa orang suka sangat?

Vitamin C SR Shaklee antara product yang amat digemari oleh customer-customer saya. Stok Vitamin C SR ni mesti sentiasa ada di rumah saya. Saya pun suka Vitamin C SR ni. Sejak mengamalkan Vitamin C SR shaklee, kulit tumit saya dah tak kering dan merekah. Alhamdulillah...kurang kena selsema demam jugak. Biiznillah...



Berikut adalah antara kebaikan-kebaikan utama Vitamin C SR Shaklee: 
=====
-Sebagai antioksidan
-Mengurangkan garis halus dan kedutan pada kulit
-Mencerahkan kulit, membuat kulit sehat dan bercahaya
-Memperbaiki keadaan kulit yang kusam dan pucat
-Melindungi kulit dari radikal bebas
-Menghalang proses pigmentasi akibat sinaran UV B
-Meningkatkan penghasilan kollagen

Siapa yang perlukan Vitamin C?
===================
-mereka yang mengalami masalah sinus
-mereka yang mengalami masalah allergik yang teruk
-mereka yang menghadapi masalah jerawat batu yang teruk
-mereka yang menghadapi jerawat di tubuh badan
-mereka yang mengalami jerawat berparut dan parutnya susah kering
-mereka yang selalu kena ulcer di mulut

Mengapa ramai org suka Vitamin C Shaklee?
============================ 
-Sebotol Vit C shaklee tahan selama 6 bulan
-Harga yang AMAT berpatutan dan berbaloi2
-Sebiji vitamin C sama dengan khasiat 7 biji oren
-Terbaik dalam pasaran
-Dihasilkan dari sumbersemulajadi
-Ujian klinikal menunjukkan 2 biji vitamin C Shaklee kekal didalam darah selama 24jam.

Untuk membuat tempahan dan mengetahui dengan lebih lanjut , anda boleh hubungi :

Nor Hanim Abu Hassan
☎ WhatApp : +974 55273585


Email : minahron@gmail.com
souqvitamin.blogspot.com

How to get your toddler to eat more healthy food

Eating well gives your toddler the energy he needs to learn and grow. And it'll help him stay healthy, maintain a healthy weight, and establish good lifelong eating habits. Here are some ways to make nutritious food the most appealing choice:

Get your toddler involved

A great way to get your toddler excited about eating well is to get him involved in the family's food decisions. He's too young to help you develop menus, of course, but he'd probably love an excursion to the grocery store.
As soon as your child's old enough to manage it, ask him to hold the grocery list for you as you shop. Give him a few choices along the way: Peaches or mangoes? Peas or carrots? Graham crackers or fig bars?

Make a habit of selecting one new fruit or vegetable to try each week, keeping in mind that it may take a few tries before your child will actually eat it. Some doctors suggest that parents offer children new foods at least ten times before moving on to other healthy options.As soon as your child's old enough to manage it, ask him to hold the grocery list for you as you shop. Give him a few choices along the way: Peaches or mangoes? Peas or carrots? Graham crackers or fig bars?

Make meals and snacks fun

Enlist your toddler's help in putting toppings on a pizza or grated cheese on a casserole. Arrange carrot sticks, cherry tomatoes, and bell peppers to look like a face on his plate. Make pancakes in the shape of his initials and cut toast into a heart shape. Offer yogurt for him to dip graham crackers or fruit slices in, and outfit him with a lively placemat and dinnerware.

Go to the source

Take your toddler on an outing to an orchard, community garden, or berry farm so he can see where the food on his plate comes from. At this age he may not make the connection, but the experience might inspire him to try something he wouldn't otherwise be interested in.

Be picky about juices

Fruit juices count toward your toddler's daily fruit intake, but be particular about the kind and amount of juice you offer. Serve your toddler only 100 percent fruit juice or fruit-vegetable juice combinations. (These are full of nutrients and contain less natural sugar than many fruit juices.) Some kids even enjoy vegetable juice straight up!
If your toddler won't drink milk, you may want to try juices fortified with calcium and vitamin D. Don't offer fruit "drinks" because they may contain as little as 10 percent juice and have an array of artificial flavorings and sweeteners.
Keep in mind that even the healthiest fruit juices can easily become too much of a good thing. Juice can contribute to childhood obesity and malnourishment because a child who drinks a great deal of juice gets extra calories but not all the nutrients he needs. It can also lead to tooth decay, especially if your toddler carries around a bottle or sippy cup throughout the day.

So limit your toddler to ½ to ¾ of a cup of fruit juice each day, and use fresh fruit to meet the rest of his requirement. When he's thirsty, offer him water.

Shake and bake

Smoothies are an easy way to get fruit and other nutritious foods into your child's diet. All you need is a blender and a few simple ingredients. You can use your choice of fresh fruit, frozen fruit (such as berries or bananas), or even canned pineapple or peaches. (Strain the syrup first—or better yet, buy the kind packed in 100 percent fruit juice.)
You might want to include tofu or hard-cooked egg whites—they add protein without changing the taste or texture—and a bit of ground flax seed for extra fiber and omega 3s. Blend with fruit juice or add milk, yogurt, or frozen yogurt for a creamier drink and a dose of calcium.
Whole wheat and bran muffins are good sources of grains and fiber, and they can also be a vehicle for fruits and vegetables. Make or buy them with bananas, blueberries, carrots, pineapple, or zucchini.

Fortify but don't fool

You might try incorporating healthy foods into dishes you know your toddler likes, but don't be sneaky about it. (Even if he falls for it now, he may later feel betrayed when he figures out what's up.)
Tell him you're giving him some special pasta spirals tonight—with spinach mixed in or with broccoli and cheese on top. Better to be up-front and encourage an adventurous approach to eating from the get-go.

Make it count

Be aware of your child's nutritional needs, but don't worry—it's not hard to meet a toddler's daily requirements. A toddler only needs about 1,000 calories a day. That means a serving of vegetables is 1 to 2 tablespoons and a serving of meat is about the size of the palm of his hand. Here are some easy ways to serve up good nutrition:
A tablespoon of peanut butter spread thinly (large dollops can cause choking) on a slice of whole wheat bread and half a cup of whole milk supply your toddler with lots of protein, magnesium, zinc, fiber, and calcium.
And just one banana, half an apple, and half a cup of strawberries meet most toddlers' suggested intake of fruit for the day.

Be a good role model

As you consider all the ways of getting your toddler to eat well, remember to practice what you preach. If your child sees you eating lots of junk food or skipping meals, you can't expect him to eat properly. Make an effort to eat whole grains, fruits, and vegetables, and you and your child will both be better off.

Be upbeat

Forget the food fights. Let your toddler decide how much to eat. And don't use a sweet treat as a bribe or withhold it as a punishment.

Try to make mealtime together—at the table, not in front of the television —as enjoyable as possible, so that your child can establish a good, healthy relationship with food.

souce : babycenter.com

Fb : Nor Hanim Abu Hassan
fanpage : Souq Vitamin
email : minahron@gmail.com

Aktiviti Cuti Sekolah : Bukti Allah Itu Ada (Wujud)

Aktiviti : Simulasi, analisis dan perbincangan

Objektif : 
  1. Anak mengetahui bahawa Allah itu wujud / ada.
  2. Anak nampak bukti bahawa Allah memang wujud / ada. Menguatkan keyakinan / keimanan anak-anak tentang adanya Allah

Bahan-bahan : Air, gula pasir, gelas dan senduk


1. Ambil segelas air.

2. Masukkan sesenduk gula pasir ke dalam air dan kacau hingga larut. 

3. Tunjuk kat anak-anak apa yang terjadi dengan gula tersebut. 

4. Mak ayah boleh tanya anak-anak
  • Ada lagi tak gula pasir dalam air tu?
  • Macamana anak-anak yakin gula ada dalam gelas tu sebab dah tak nampak gula dalam air tu?
    (anak-anak boleh yakin ada gula dalam air tu sebab bila rasa air tu...rasa manis kan?)

5. Mak ayah boleh terangkan macam ni pada anak-anak :
    
Contoh : Kita memang tak nampak Allah, tapi kita boleh nampak atau rasa segala benda ciptaan Allah. Macam jugak gula yang larut dalam air tu. Walaupun kita tak nampak gula tu tapi kita yakin gula masih ada dalam air tu sebab air tu rasa manis!. 

6. Kemudian boleh ajak anak-anak fikirkan dan sebutkan apakah benda yang tidak boleh dilihat tapi boleh dirasa seperti udara, akal, arus elektrik dan kuasa graviti. 

Selamat mencuba!

Omega Guard Shaklee : Apakah faedahnya?

Kalau anda masih tercari-cari supplement yg semua ahli keluarga boleh amik...saya cadangkan Omega Guard shaklee lah. Dari anak2 berumur setaun smpailah org tua boleh amik. Banyak sangat faedah Omega 3 dalam Omega Guard nih. Memang tak rugilah kalau anda beli.

Mengapa Omega Guard Shaklee?

Shaklee dah berada di pasaran dan terbukti berkesan sejak lebih 50 tahun lalu. Omega Guard Shaklee adalah ultrapure , dibuat dengan begitu sempurna, penyulingan 3 peringkat secara semula jadi memberi manfaat asid lemak pada masa yang sama mengeluarkan sebatian berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat dalam ikan. Omega Guard dibuat dari ikan, bukan hati ikan yang boleh memberi kesan toksik.


Apa itu Omega 3?

Omega 3 adalah asid lemak yang penting (EFA), dan tidak boleh diperbuat oleh badan kita . Kebanyakan orang tak mendapat cukup omega-3, dan orang yang dalam darahnya ada mengandungi trigliserida yang tinggi perlu lebih banyak omega-3.

Asid lemak Omega-3 boleh didapati dalam minyak ikan dan tumbuhan tertentu. Minyak ikan mengandungi kedua-dua DHA dan EPA, manakala walnut, flaxseed, dan minyak zaitun mengandungi ALA. ALA ni akan diuraikan kepada EPA dan DHA, jadi ia bergantung pada tubuh juga… kalau enzim dalam badan tak berapa bagus, tak banyak lah ALA yang diuraikan. Haa… dalam Omega Guard Shaklee ada semua tu.. DHA, EPA, ALA…so, tak perlu risau

EPA penting untuk kesihatan jantung dan sendi, manakala DHA adalah penting untuk perkembangan dan fungsi otak . Manakala faedah & kepentingan Omega-3 pulak :

  • Merendahkan tahap trigliserida dalam darah
  • Mengurangkan risiko serangan sakit jantung
  • Mengurangkan risiko ritma jantung tidak normal yang berbahaya
  • Mengurangkan risiko strok
  • Melambatkan pembentukan plak atherosclerotic
  • Merendahkan tekanan darah
  • Mengurangkan kekakuan dan kelembutan sendi
  • Mengurangkan risiko penyakit jantung koronari.


Penyelidikan juga menunjukkan bahawa omega-3 menggalakkan kesihatan kardiovaskular dan membantu mengekalkan tekanan darah yang normal. Omega-3 juga menyokong otak, visi, dan fungsi sendi yang sihat.



Siapa Yang Sesuai Mengambil Omega Guard?
  • Ibu hamil
  • Ibu menyusu
  • Kanak-kanak (1 tahun ke atas)
  • Lelaki
  • Warga Emas
  • Mereka yang mengalami darah tinggi, kolesterol tinggi, diabetes
  • Mereka yang mementingkan kehidupan sihat


Dapatkan Omega Guard anda hari ni dari saya… Minyak ikan terbaik, bebas bahan kimia, dan semestinya halal!

Hubungi saya untuk harga yg paling istimewa

PM hanim or wassap di +974 55273585 untuk order
Fb : Nor Hanim Abu Hassan
fanpage : Souq Vitamin
email : minahron@gmail.com

Omegaguard Shaklee : Kenapa ikan laut air dalam?

Pada tahun 1970, seorang saintis Amerika, pemenang Nobel Price, telah menemui satu rahsia : Penduduk Eskimo yang hidup dalam persekitaran yang berbeza mempunyai tahap kesihatan yang berbeza. 

Orang eskimo yang hidup di Greenland, Denmark yang bekerja sebagai nelayan tidak menghadapi masalah sakit jantung, lelah, tekanan darah tinggi, dan kencing manis. Manakala, kaum Eskimo yang menetap di Amerika Utara, yang bekerja sebagai pemburu, dan makanan utama mereka ialah daging yang mengandungi banyak kolestrol, menghadapi banyak masalah kesihatan yang berkaitan dengan jantung. 



Penyelidikan lanjut mengenai ikan air laut sejuk menunjukkan : ikan dari air laut mengandungi asid lemak tidak tepu yang sangat tinggi, iaitu EPA dan HDA yang boleh merendahkan lemak dalam darah, menurunkan pengumpulan platlet darah dan melambatkan pembentukan thrombus, merawat penyakit lelah dan alahan kulit dengan berkesan. 

Mak saya sudah lama cinta dengan Omegaguard. Boleh baca testimoni mak saya di sini

Antara khasiat lain Omegaguard Shaklee adalah penting untuk perkembangan otak anak2 anda. Boleh baca detailsnya di sini --> Omegaguard Shaklee terbaik untuk anak-anak anda

Omegaguard Shaklee jugak adalah supplement terbaik untuk :
1. Kesihatan sendi dan tulang
2. Untuk kuruskan badan
3. Tingkatkan sistem pertahanan badan
4. Kesihatan lelaki dan wanita
5. Untuk ibu2 yang hamil
6. Untuk masalah buasir




Belum cuba, belum tahu. Hubungi saya untuk tempahan Omegaguard anda sekarang!

PM hanim or wassap di +974 55273585 untuk order
Fb : Nor Hanim Abu Hassan
fanpage : Souq Vitamin
email : minahron@gmail.com

Khasiat Alfalfa Shaklee : Raja Segala Tumbuhan

Alfalfa complex merupakan Formula Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr Shaklee dalam tahun 1950an.

Diperbuat daripada tanaman Alfalfa (Medicago sativa) secara organik di California yang bebas dari pestisid, herbasid dan menggunakan bahan kompos/baja bebas kimia. Alfalfa juga dikenali sebagai "Raja Segala Tumbuhan". Medicago Sativa memiliki gred yang paling tinggi di kalangan tumbuhan alfalfa. Tumbuhan ini mengambil masa sekurangnya 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi. Daun alfalfa dari Shaklee hanya dituai apabila ia telah mencapai tahap kematangan mutlak. Daun alfalfa yang telah matang kaya dengan klorofil. Daun-daun ini dikeringkan dengan udara secara semulajadi bagi mengekalkan nutrisi yang terkandung di dalamnya. Manakala bahagian lain yang tidak penting dilupuskan. 

Kemudian, daun-daun yang telah dikeringkan akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi tablet. Keseluruhan proses ini dijalankan dibawah pengawasan dan kawalan Shaklee yang sangat ketat dan teliti. Setiap tablet mengandungi 300mg alfalfa. 




Manfaat Utama Alfalfa Shaklee :

Tumbuhan yang sangat kaya dengan perbagai nutrisi - Alfalfa telah digunakan oleh manusia sejak lebih dari 2500 tahun dan telah dikenalpasti sebagai makanan yang paling kaya dengan pelbagai nutrisi dan zat galian. Ia membekalkan nutrisi yang mana kebanyakannya tidak terdapat di dalam buah-buahan mahupun sayuran. Ia kaya dengan protin, asid amino, klorofil, serat, 15 zat galian, 10 vitamin, 8 enzim dan fitokimia. 10 biji alfalfa menyediakan nutrisi yang menyamai segelas susu. 

1. Mencuci hati, darah dan usus
Ini adalah makanan yang sangat beralkali yang boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dari badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit dan otot. 

2. Melawan alahan
Memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air (athlete's foot) dengan berkesan

3. Baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut
Memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit. 

4. Menyingkirkan lemak dak kolestrol
Kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan jangka panjang daripada alfalfa akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolestrol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya Alfalfa sahaja mengandungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang menyerap kolestrol. 

5. Melawan tumor
Memakan 30-50 tablet untuk mengalkalikan badan, dengan itu memperbaiki sel-sel kanser dan membuang tumor. 

6. Melegakan keletihan
Melegakan keletihan dan sebagai rawatan kepada kebanyakan penyakit. 

7. Mencegah / merawat atritis
Melegakan sakit atritis dan kesakitan. 

Anda mungkin berminat nak tahu testimoni alfalfa membantu tambah susu. Boleh baca di sini-->> Alfalfa Tambah Susu

PM hanim or wassap di +974 55273585 untuk order
Fb : Nor Hanim Abu Hassan
fanpage : Souq Vitamin
email : minahron@gmail.com

Vivix Shaklee : Selamat Tinggal Miss P.

Saya sangat teruja mendengar testimoni rakan-rakan saya yang telah mengamalkan vivix shaklee. Mula-mula rasa tak nak cuba dulu sebab masih menyusukan anak saya yg kecil berumur 15 bulan tu. Tetapi, bila dapat tahu ada di antara kawan2 saya yg masih breastfeeding dan pada masa yg sama mengamalkan vivix shaklee dan alhamdulillah.. tiada masalah..maka saya pun mencuba atas risiko sendiri. Alhamdulillahh... minggu ni minggu ketiga saya ambil vivix shaklee, saya menyusukan anak saya mcm biasa, anak saya pun tiada masalah apa2 setakat ni alhamdulillahh...

Tapi..tapi...haaa ada tapi bagi saspen sikit...  saya perasan sesuatu yg berbeza iaitu miss P saya dah tiada. Eh...apa miss P tu. Miss P tu ialah PMS yg sangat tak seronok tu..hehehe suspen tak? hahahah..

Sebelum ni kalau setiap kali period mesti sakit perut, sakit pinggang, badan rasa sgt tak best. Lepas amalkan vivix ni alhamdulillah sgt2 ...sbb sakit2 semua tu takde dan badan rasa ringan je. Alhamdulillah... dgn izin Allah jgk. Tak tahu la kan kalau sbb lain ke tp lepas saya amalkan vivix ni lah pms saya dah takde. Alhamdulillah semua kuasa Allah.. vivix shaklee hanyalah asbab nya sahaja... 




Apa2 pun, ini baru minggu ke 3 saya amalkan vivix. Masih baru untuk merasakan perbezaannya. Asalnya mengamalkan vivix adalah untuk tenaga dan kesihatan kulit. Insyaallah testimoni seterusnya akan diwar warkan dari semasa ke semasa ...hehehe... tunggu lah di entry saya seterusnya ye :)


Testimoni Collagen Powder Shaklee : Kulit dah tak kering lagiiii

Hari ni dapat feedback dari Puan ina (bukan nama sebenarnya) yang kulitnya dah tak kering lagi selepas ambil 13 sachet collagen. Tak sampai sekotak pun lagi collagen tu. Saya sangat hepi utk Puan ina. Untuk pengetahuan semua, Puan ina membuat pilihan bijak dengan membeli 3 kotak sekaligus semasa promo collagen bulan lepas dan dpt membership FREE worth RM75 tu.

Keberkesanan dan perbezaan selepas mengambil collagen berbeza dari setiap org. Puan ina sgt beruntung sebab tak sampai sekotak I.e. baru 13 sachet, kulit Puan ina dah tak kering lagi. Alhamdulillah. .. memang sesuai lah tu collagen dengan kulit Puan ina. Bila di tanya apa rahsia Puan ina, katanya dia memang jarang minum kopi dan teh. Nahhh.... pengamal2 collagen shaklee sekalian, jauhkan lah diri anda dari kopi dan teh untuk mendapat kesan yg optimum.  Gantilah dgn horlick ke, esp ke, susu ke....mmg kalau dah ketagih susah nak ckp apa lah...maybe cuba kurgkan sikit sikit setiap hari..lama2...Insyaallah..boleh tinggalkan terus. Hai...nak cantik kena lah berkorban sikit kan...hihihi.. 

Apa kelebihan collagen shaklee ni? Shaklee collagen powder adalah supplemen collagen yang unggul, mengandungi 4,000 mg Kolagen RSS (Sisik Ikan Merah) proprietari, sejenis kolagen tulen dan bermutu tinggi yang diekstrak dari sisik ikan merah. Kolagen Shaklee adalah sangat rendah dalam berat molekular, sekitar 1,000 Dalton (berat molekular kolagen disukat dalam dalton) amat mudah diserap oleh tubuh dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.




Nak tahu cerita lebih lanjut lagi, boleh tgk entry saya yg lepas di sini ye -->> khasiat collagen shaklee

Bagi yg berminat dengan collagen powder contact anim laju2 ye... 

PM hanim or wassap di +974 55273585
Fb : Nor Hanim Abu Hassan
fanpage : Souq Vitamin
email : minahron@gmail.com

Selera bertambah lepas ambil vitamin?

Saya pernah di tanya beberapa org pelanggan saya kenapa selera dia jadi makin bertambah lepas mengamalkan shaklee? 

Ok, macam ni ye. Vitamin bukan macam makanan biasa, ia dalam bentuk dos yang pekat di mana badan perlu mencairkan nutrien ini untuk mudahkan pengangkutan dan penyerapan. Sebab itu setiap kali saya menjual shaklee pada pelanggan2 saya, saya akan sarankan minum AIR KOSONG 3 LITER SEHARI.  Bayangkan kalau kita biasa kacau 1 sudu gula dalam 1 cawan air.. bila kita tambah lg 3 sudu gula, kita perlukan lebih banyak air supaya gula melarut dgn sempurna, dan air kita tak manis sangat.

Bila kita tak minum cukup air kosong makanya sel tubuh kita akan 'dahaga' lalu ia akan hantar isyarat ke otak. Tetapi, isyarat dari sel yang dahaga itu diterima oleh otak sebagai 'lapar'. Maka otak pulak menghantar 'pesanan' kat sistem badan kita supaya mencari makanan.. Jadi, sebelum terima 'pesanan' tersebut, elok lah kita bersiap sedia dengan botol air kat sebelah supaya otak tiada peluang nak hantar 'pesanan' yg salah itu.



Kalau air yang secukupnya di ambil sepanjang pengambilan vitamin, InsyaAllah.. tiada masalah selera makan bertambah sepanjang anda mengamalkan vitamin

Jadi... pesanan yg betul di sini ialah minum air sekurang2nya 3 liter sehari untuk memudahkan vitamin2 diserap oleh badan kita. Hasilnya tubuh kita akan terasa lebih sihat, bertenaga, ceria dan cantik!..InsyaAllah


PM hanim or wassap di +974 55273585
Fb : Nor Hanim Abu Hassan
fanpage : Souq Vitamin
email : minahron@gmail.com

Rahsia Kulit Cantik Puan N Terbongkar

Hari sabtu yg lepas saya menghantar GLA complex kepada Puan N (bukan nama sebenar) yang merupakan salah seorg pelanggan tetap saya  dan pengguna tegar Shaklee. Rasanya last sekali saya berjumpa Puan N ni 2-3 bulan yg lepas. Sebelum raya haji. Itupun jumpa di waktu malam tak perati sgt muka Puan N. Tapi hari sabtu lepas, saya perasan yg kulit muka Puan N sangat berbeza skali. Dulu masa mula2 saya kenal Puan N mukanya agak pucat dan kering. Tapi sekarang kulit Puan N dah cerah, berseri2 glowing2 gitu. Nampak yang Puan N ni berkulit cerah sebenarnya. 

Puan N telah mengamalkan set kulit shaklee lebih kurang setahun lebih secara istiqomah. Sebelum ni Puan N dah try macam2 produk tapi nampaknya set kulit shaklee sudah serasi dengan Puan N, alhamdulillah...dengan izin Allah. Kata Puan N, lepas amalkan shaklee ni kulit memang rasa lain sikit. Rasa tegang dan agak halus dan tak kering sgt macam dulu. Yg paling best bila Puan N kata berat badan dia dah naik sikit... sbb Puan N ni kuruuussss sgt masa mula2 saya kenal Puan N ni. Dulu susah sgt nak naik berat badan katanya tp sekarang dah mendapat berat badan yg ideal gitu. Puan N pun dulu kurang darah sekarang dah ok...alhamdulillah... mmg dah jatuh cinta betul2 ngan shaklee ni. 

Saya sungguh teruja dengan cerita Puan N ni. Niat asal hanya untuk mengurangkan masalah kulit tapi dapat bonus 2-3 kebaikan dari pengambilan shaklee. 

Apa yg Puan N amalkan ni? Ok Puan N  mengamalkan vitamin2 berikut:

1. Vit C (klik utk maklumat lanjut)
2. Vit E (klik utk maklumat lanjut)
3. B complex
4. ESP (klik utk maklumat lanjut)
5. GLA complex
6. Collagen (klik utk maklumat lanjut)
7. Ostematrix

Anda juga boleh tgk di entry saya yang lalu tentang khasiat set kulit cantik shaklee ni di sini  >> Set Kulit Cantik Shaklee

Kalau anda berminat boleh hubungi hanim di : 

PM hanim or wassap di +974 55273585
Fb : Nor Hanim Abu Hassan
fanpage : Souq Vitamin
email : minahron@gmail.com


Cerita jujur anak saya tentang shaklee yang menyentuh hati saya

Keje2 menghantar shaklee ke rumah kawan2 saya merupakan sebahagian rutin kami sekeluarga ketika hujung minggu. Sampai anak2 pun dah tahu kalau umi keluar mesti nak hantar shaklee jugak.."Umi, kita keluar ni hantar shaklee ke?"...merupakan pertanyaan biasa hihihi... alhamdulillah saya dikurniakan Allah suami dan anak2 yg sangat supportive. Kaklong dan kakngah pandai melayan adik2 masa umi turun dari kereta dan hantar shaklee ke rumah kawan. Tapi seperti biasa bila dah abih pusing2 hantar shaklee, umi akan bg reward pada anak2 umi yg sgt baik, behave dan supportive ini. 

Malam tadi saya teringat kak ngah ada bagitahu yg dia ada homework minggu ni iaitu membuat recount / diary apa yg dia buat masa weekend. So, lepas semua budak2 dah tidur umi pn check semua beg sekolah anak2 umi tgk semua dah ready ke blom. Umi terharu dan sungguh tersentuh melihat karangan kak ngah yg sungguh innocent dan jujur. Nampaknya kak ngah begitu bersungguh promote shaklee tu... hihihi...

Diary kakngah berbunyi mcm ni :-

"I went to Doha follow my mom to deliver some shaklee to my mom's friend. My mom likes to sell shaklee and its also good for us. Shaklee is a type of vitamin. There is also for kids. The chewable. Sometimes it is sour. After we deliver some shaklee we went to restaurant called afghan brothers mandi restaurant. I ate chicken, meat and others. They were so delicious. After we went to restaurant. we went to Lulu. We bought groceries (kitchen stuff.food stuff). After that we went to our....HOME SWEET HOME!"


Ini pulak poster yang saya terima dari kak long...dah lama dapat ni..baru nak update kat blog. 




Kak long buat poster ni sebab umi kadang2 lupa nak bawak shaklee. Dah smpai setengah jalan...umi baru teringat bungkusan shaklee tertinggal..maka kak long pun membuat poster cantik2 dan tampal di peti ais supaya umi tak lupa...hihihi..macam2 la anak2 umi ni

Terima kasih Allah kerana dikurniakan anak-anak shaklee yang memahami minat umi. Ye, umi mmg suka berniaga. Umi memilih shaklee sebab senang dapat berniaga online dari rumah dan ada support group yang hebat untuk kita bertanya dan share info2/tips berniaga yang berguna.. Alhamdulillah. Selain mendapat manfaat kesihatan dari supplement shaklee seisi keluarga. Insyaallah... Nak berniaga kek ke, mee ke, roti jala ke, nasi ayam ke, idok le kapakaran umi ye... :) 

Walaupun saya berada di doha, tapi market saya luas.. Kalau market di malaysia, saya hanya perlu membuat order online dan urusan penghantaran semua diuruskan oleh shaklee hq. Bila tgh bulan bonus pn masuk mengikut jumlah sales / point yg kita dapat utk bulan tersebut. Ehh..ini bukan skim cepat kaya. Sapa rajin, sapa ada passion, sapa usaha lebih...hasilnya pun lebih lebih...insyaallah.. 

PM hanim or wassap di +974 55273585
Fb : Nor Hanim Abu Hassan
fanpage : Souq Vitamin
email : minahron@gmail.com

Vivix Shaklee : Anti-penuaan. Makan byk2 boleh jadi muda balik ke?

VIVIX dari Shaklee sangat mujarab bagi pelbagai penyakit. Teruja dengan kebaikan nya saya pun tidak terlepas dari mencuba sendiri VIVIX shaklee walaupun tak menghadapi apa-apa masaah kesihatan.. alhamdulillah. VIVIX shaklee yang dikatakan secara klinikal mampu menjadikan kita berasa seperti” Muda 25 Tahun” yang diwawarkan oleh Shaklee sememangnya ada kebenaran. Bukan bermaksud “muda 25 tahun” itu bahawa sesiapa yang minum VIVIX akan menjadi muda 25 tahun? Ohh tidak ye kawan.  Tetapi tahap kesihatan, tenaga, ketahanan badan, kesegaran, kesihatan sendi dan otot seolah-olah seperti 25 tahun. Bagi yang sudah mencuba VIVIX, pasti mengakui perkara ini…
Apa yang dihebahkan berkenaan VIVIX shaklee adalah tentang kandungan Resveratrol yang tinggi yang merupakan agen anti penuaan yang sangat hebat. Apa itu Resveratrol? Boleh baca lebih lanjut kat sini ye-->> Apa itu Resveratrol 
Berikut ialah 4 mekanisma penuaan pada tahap sellular :
1. Kerosakan DNA
Setiap hari, setiap sel tubuh diserang oleh hampir sejuta serangan yang merosakkan DNA. Serangan-serangan ini merosakkan pengkalan data genetik, menghasilkan satu "typo" (kesilapan dari asal) yang akan mengganggu fungsi sel dan panjang umur. 
Ramuan Vivix Shaklee melindungi dan memperbaiki sellular DNA. 
2. Pengawalan Genetik 
Pengawalan genetik menyumbang kepada deteriorasi (kemerosotan) umur pada tahap sellular. 
Didalam satu penemuan utama, ujian klinikal terbaru, menunjukkan ramuan vivix shaklee mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan tahap sellular. 
3. Pengeluaran Tenaga yang Kian Menurun oleh Sel-Sel
Mitochondria (penjana tenaga) didalam sel menghasilkan tenaga yang kita perlukan. Apabila kecekapan mitochondria menurun fungsi sel turun menurun.
Ramuan vivix menggalakkan biogenesis (pembentukan baru) mitochondria untuk  meningkatkan tahap tenaga di dalam sel. 
4. Penimbunan Protin AGE
Penimbunan berlebihan protin AGE (advanced glycation end products) boleh menyebabkan kerosakan tahap selullar yang akan mengganggu keutuhan sel dan panjang umur. 
Ramuan vivix shaklee adalah 10x lebih kuat dari resveratrol (kandungan unik dalam anggur muscadine) untuk melambatkan pembentukan protin AGE. 
Antara khasiat lain Vivix Shaklee ialah : 
1. Perlindungan antioksidan
2. Menyokong kesihatan otak
3. Menyokong kesihatan sendi
4. Kesihatan keseluruhan
5. Menyokong fungsi kardiovaskular
6. Menyokong kesihatan jantung
7. Menyokong sistem imun. 
Dibawah merupakan testimoni dari kawan saya yg baru sahaja berjinak2 dengan vivix. Yg pls best, ikatan mahabbah antara beliau dengan suami makin baik dan seperti baru kawin!.. 


Teruja dengan kebaikan Vivix Shaklee? Mari dptkan dari saya sekarang. Call / Wassap no saya seperti di bawah. Tidak salah belikan hadiah utk mak ayah, suami atau isteri. Promo Vivix Shaklee bulan November 2013 pasti berbaloi2. 
PM hanim or wassap di +974 55273585
Fb : Nor Hanim Abu Hassan
fanpage : Souq Vitamin
email : minahron@gmail.com

Foods you shouldn't give your toddler

As your child grows, he'll be eager to sample food from your plate – and you'll be eager to add variety to his diet. But not all foods are safe for your child at every age. Some still pose a choking hazard.

Foods to avoid: 12 to 24 months 

Low-fat milk: Most young toddlers need the fat and calories of whole milk for growth and development. Once your child turns 2 (and if he doesn't have any growth problems), you can start giving him lower-fat milk if you like. (If your child is at risk for obesity or heart disease, however, the doctor may recommend introducing low-fat milk before age 2.)
Choking hazards to watch out for
Large chunks: A chunk of food larger than a pea can get stuck in your child's throat. Vegetables like carrots, celery, and green beans should be diced, shredded, or cooked and cut up. Cut fruits like grapes, cherry tomatoes, and melon balls into quarters before serving, and shred or cut meats and cheeses into very small pieces.
Small, hard foods: Hard candies, cough drops, nuts, and popcorn are potential choking hazards. Seeds may be too small to choke on but can get stuck in a child’s airway and cause an infection.
Soft, sticky foods: Avoid chewing gum and soft foods like marshmallows and jelly or gummy candies that might get lodged in your child's throat.
Peanut butter: Be careful not to give your toddler large dollops of peanut butter or other nut butters, which can be difficult to swallow. Instead, spread nut butter thinly on bread or crackers. You might want to try thinning it with some applesauce before spreading it.
More choking prevention
  • Avoid letting your child eat in the car since it's hard to supervise while driving.
  • If you're using a rub-on teething medication, keep a close eye on your toddler as it can numb his throat and interfere with swallowing.
  • See a printable checklist on how to reduce your child’s risk of choking.

Foods to avoid: 24 to 36 months

Choking hazards: Even though your child is becoming a more competent eater, there's still a chance he'll choke on his food. Continue to avoid the choking hazards listed above, and discourage your child from eating while walking, watching television, or doing anything else that might distract him from his meal.

Foods to avoid: 3 to 5 years

Choking hazards: Your child is a very competent eater now, but you should still be on the lookout for pieces of food that he could choke on. Keep cutting his food into small pieces, especially things like grapes and pieces of hot dog that could completely block his airway if inhaled. Continue to avoid popcorn, whole nuts, hard candies, and chewing gum. And discourage your child from eating when distracted.

The latest on children and allergies

Doctors used to recommend waiting until age 1 or even much later to introduce solid foods that are the most common allergens, especially with kids at risk for allergies. But the American Academy of Pediatrics (AAP) has changed its tune because studies show that these delays probably don't help keep allergies from developing. 

For toddlers, it's not necessary to introduce new foods gradually, unless your child is allergic to other foods. If your child already has a known food allergy, it's still a wise idea to wait several days after each new menu item to make sure your child doesn't react badly to it. And check with his doctor to determine the best strategy for introducing the top allergenic foods like eggs, milk, peanuts, wheat, soy, tree nuts, fish, and shellfish.




credit : babycenter.com

PM hanim or wassap di +974 55273585
Fb : Nor Hanim Abu Hassan
fanpage : Souq Vitamin
email : minahron@gmail.com

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...